Segurament el Flatiron Building és un dels edificis més fotografiats del món, i a la vegada un símbol de la ciutat de Nova York. De totes les fotos que he vist la que més m’impacta és aquesta d’Edward Steichen de 1905 per l’atmosfera que el fotògraf aconsegueix donar a l’escena.
Segurament Steichen és més conegut per haver treballat amb Alfred Stieglitz en la seva revista Camera Work, o per la galeria Photo-Secession que va acollir exposicions, entre d’altres, d’Henri Matisse, Auguste Rodin, Paul Cézanne i Picasso. O potser també per haver treballat per revistes de moda com Art et Decoration, Condé Nast, Vogue o Vanity Fair, o per haver triat la primera foto d’Ansel Adams per a una publicació als Estat Units, sense desmerèixer la gran tasca de crear The Family of Man el 1955, una gran exposició en el Museum of Modern Art, que constava de més de 500 fotografies i que mostraven la vida, l’amor i la mort en 68 països diferents.
Tot i que té un lloc molt important a la història de la fotografia, aquesta foto del Flatiron és una dels seus primers anys de fotògraf.