La ciutat amb un ull de vidre: Barcelona, Lisboa, Katmandú

A finals dels anys 90 se’m va passar pel cap fotografiar peus de persones caminant pel carrer, i escenes del metro de Barcelona. Els resultats, al començament no em van agradar massa. Però en aquest procés vaig anar descobrint que havia de trobar una manera discreta de fer fotos, i que una forma de fer-ho era amb una càmera petita a la mà i sense mirar pel visor.

No aconseguia fotos genials, però sí una mica sorprenents. I aleshores vaig anar veien que estava construint un relat de l’espai urbà.

Caminar entre la gent pels carrers, pujar i baixar les escales del metro, sentir-se portat pels passadissos o en els trens és quelcom que fem quotidianament: tot és trivial i monòton i pot semblar un sense sentit fotografiar-ho.

El desplaçament per la ciutat és un temps buit. Cada dia ens trobem en un viatge sense saber com hi hem arribat, tan sols sabem que hi som: Aquesta mirada sobre la ciutat és precisament allò que no val la pena mirar, allò que no té història, allò que ens dona la normalitat per evadir-nos o sentir-nos absents.

Fotografiar la ciutat caminant és un mitjà per experimentar la percepció fugissera del temps, de l’espai i de les emocions. Una càmera (l’ull de vidre) portada a la mà es comporta com si fos un actor participant, es desplaça en el mateix espai i en la mateixa direcció que l’acció, permetent una interpretació del moviment i del temps.

Entre els anys 1996 i 2002 vaig fotografiar tres ciutats: Barcelona, Lisboa i Katmandú. Cadascuna de les tres ciutats tindrà el seu àlbum de fotos.

Per a les fotografies es van fer servir una Nikon FM-10, una Ricoh GR1, una Voigtländer Bessa R, una Lomo CA i rodets de B/N Kodak Tri-X 400.

The city with a glass eye: Barcelona, Lisbon, Kathmandu

In the late 1990’s it came to my mind to photograph people’s feet walking on the street, and scenes of the Barcelona metro. The results, in the beginning, I didn’t like too much. But in the process, I discovered that I had to find a discreet way to take pictures, and one way to do this was with a small camera in my hand and not looking through the viewfinder.

I didn’t get great photos, but a little amazing. And then I went and saw that I was building an account of urban space.

Walking among the people on the streets, walking up and down the subway stairs, feeling carried down the aisles or on trains is something we do everyday: everything is trivial and monotonous and it may seem like nonsense to photograph it.

Getting around the city is an empty time. Every day we are on a journey without knowing how we got there, we only know we are there: This look at the city is precisely what is not worth looking at, what has no history, what gives us the normality to evade. or feel absent.

Photographing the city on foot is a means of experiencing the fleeting perception of time, space and emotions. A camera (the glass eye) in its hand behaves as if it were a participating actor, it moves in the same space and in the same direction as the action, allowing an interpretation of movement and time.

Between 1996 and 2002 I photographed three cities: Barcelona, ​​Lisbon and Kathmandu. Each of the three cities will have their photo album.

The Nikon FM-10, a Ricoh GR1, a Voigtländer Bessa R, a Lomo CA, and B / N Kodak Tri-X 400 rollers were used for the photographs.

La ville avec un yeux de verre: Barcelone, Lisbonne, Katmandou

À la fin des années 1990, j’ai pensé à photographier les pieds des gens marchant dans la rue et des scènes du métro de Barcelone. Les résultats, au début, je n’aimais pas trop. Mais j’ai découvert que je devais trouver un moyen discret de prendre des photos, et une façon de le faire était avec un petit appareil photo à la main et sans regarder dans le viseur.

Je n’ai pas obtenu de superbes photos, mais un peu incroyables. Et puis j’ai découvert que je construisais un compte de l’espace urbain.

Marcher parmi les gens dans les rues, monter et descendre les escaliers du métro, se sentir transporté dans les allées ou dans les trains est quelque chose que nous faisons tous les jours: tout est trivial et monotone et il peut sembler absurde de le photographier.

Se déplacer dans la ville est un temps vide. Chaque jour, nous sommes en voyage sans savoir comment nous y sommes arrivés, nous savons seulement que nous y sommes: ce regard sur la ville est précisément ce qui ne vaut pas la peine d’être regardé, ce qui n’a pas d’histoire, ce qui nous donne la normalité à fuir, ou se sentir absent.

Photographier la ville à pied est un moyen de vivre la perception éphémère du temps, de l’espace et des émotions. Une caméra (l’œil de verre) dans sa main se comporte comme si elle était un acteur participant, elle se déplace dans le même espace et dans la même direction que l’action, permettant une interprétation du mouvement et du temps.

Entre 1996 et 2002, j’ai photographié trois villes: Barcelone, Lisbonne et Katmandou. Chacune des trois villes aura son album photo.

Le Nikon FM-10, un Ricoh GR1, un Voigtländer Bessa R, un Lomo CA et des rouleaux B / N Kodak Tri-X 400 ont été utilisés pour les photographies.

 

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